Het nieuwe werken

Het Nieuwe Werken is inmiddels een veelgebruikt begrip geworden. Maar wat is het en hoe implementeert u dit concept binnen uw kantoor? In dit blog gaan we hier uitgebreid op in en laten we zien met welke aanpassingen u een gezonde, inspirerende en moderne werkomgeving creëert.

Wat houdt het Nieuwe Werken in?

Bij het Nieuwe Werken staat vooral het flexibiliseren van de werkplekken en het indelen van de werktijd centraal. Medewerkers krijgen meer vrijheid en flexibiliteit om te kiezen waar zij willen werken. Door het langdurige thuiswerken gedurende de coronapandemie zijn we ons ervan bewust geworden dat we ook buiten kantoor goed werk(output) kunnen afleveren. Thuis of op afstand in een café of bibliotheek werken met de juiste apparatuur kan perfect en is vaak effectiever dan in een overvolle en rumoerige kantoorruimte.

Inspirerende kantoorinrichting

De aanwezigheid op kantoor is inmiddels een achterhaald idee. Het Nieuwe Werken vraagt dan ook om een andere invulling van het huidige kantoor. Het nieuwe kantoor zal een inspirerende en centrale werkomgeving worden waar collega´s elkaar fysiek voor een overleg ontmoeten en klanten het menselijke gezicht van een bedrijf te zien krijgen.

Ergonomische kantoormeubelen voor meer productiviteit

Een belangrijk element bij het creëren van het nieuwe kantoor is de aanschaf van ergonomisch interieur. Hierbij kunt u denken aan een ergonomische bureaustoel, een zit-sta bureau en een ergonomische bureaukruk of een bureau verhoger. Een ergonomisch verantwoorde werkplek zorgt ervoor dat werknemers productiever zijn en verkleint de kans op lichamelijke klachten.

Zit-sta bureau of directiebureau kopen

Een eerste stap richting het werken op een ergonomisch verantwoorde manier is het kopen van zit-sta bureaus. Met een elektrisch zit-sta bureau kunt u met een druk op de knop het bureau naar de gewenste hoogte brengen. Het afwisselen tussen staan en zittend werken bevorder de concentratie. Bestel een luxe directiebureau, een compleet verstelbaar bureau met een houten bureaublad of kies uit verschillende losse bureaubladen.

Bekijk alle bureaus

Bekijk alle zit-sta bureaus

Ergonomische bureaustoel tegen rugklachten

Wilt u nek- en rugklachten voorkomen? Onze ergonomische bureaustoelen zijn speciaal ontwikkeld om de gebruiker te voorzien van een optimaal comfort en ondersteuning. Ontdek bij Via-Direct ergonomische bureaustoelen met een verstelbare lendensteun, een synchroon/kantelmechanisme, stoelen met 3 of 4-dimensionaal verstelbare armleuningen. Ook voor een ergonomische en goedkope bureaustoel bent u bij ons aan het juiste adres. Neem een kijkje in onze categorie ergonomische bureaustoelen vanaf €100.

Laat u online inspireren en bekijk alle ergonomische bureaustoelen.

Actieve en korte vergaderingen op kantoor

Hoewel we in het huidige tijdperk meer thuis of op afstand werken blijft het kantoor een belangrijke ontmoetingsplek. Een werkoverleg met een collega of een vergadering met al uw medewerkers is gemakkelijk te realiseren met de aanschaf van ruime vergadertafels. De zit-sta vergadertafel van het merk EMD is bijvoorbeeld een ideale oplossing om de dynamiek tijdens het vergaderen te bevorderen. Nieuwsgierig naar een moderne zit-sta vergadertafel?

Bekijk hier alle vergadertafels

Om de vergaderruimte compleet te maken biedt Via-Direct eveneens comfortabele vergaderstoelen met of zonder armleuningen en een luxe vergaderstoel. Ontdek online welke vergaderstoelen bij uw huidige kantoorinrichting passen.

Bekijk alle vergaderstoelen

Kantine en ontvangstruimte inrichten

Wanneer medewerkers voor een fysieke ontmoeting naar kantoor gaan, is een mooie en ruime kantinetafel een perfecte aanwinst. In ons assortiment vindt u verschillende typen kantinetafels die in meerdere breedtes verkrijgbaar zijn. Een kantinetafel met een houten tafelblad of een hoge bartafel met een uitschuifbaar onderstel zijn praktisch omdat hier meerdere medewerkers aan plaats kunnen nemen. Heeft u de perfecte tafel voor de kantine gevonden? Neem dan ook een kijkje in onze webshop voor bijpassende kantinestoelen en barkrukken.

Bekijk alle kantinetafels

Bekijk alle kantinestoelen

Soft Seating voor een warm welkom

De receptie of ontvangstruimte is vaak het eerste wat uw bezoekers of klanten van het bedrijf zien. Belangrijk om deze ruimte stijlvol en modern in te richten. Om uw klanten een warm welkom te geven zijn onze ontvangstmeubelen uit de categorie Soft Seating bij uitstek geschikt.

De lounge zitbanken, fauteuils en poefen creëren een gevoel van ontspanning en thuiskomen bij klanten en medewerkers. De zachte gestoffeerde kantoormeubelen zijn in uiteenlopende maten en kleuren te bestellen. Hierdoor harmoniëren de Soft Seating meubelen uitstekend met uw receptiebalie en huidige kantoormeubilair.   

Bekijk alle loungebanken

Bekijk alle fauteuils

Bekijk alle poefen

Akoestische kantooroplossingen voor rust en privacy

Tot slot vormen akoestische oplossingen een belangrijke schakel in de transformatie van het huidige kantoor naar het nieuwe 1,5 meter kantoor. Via-Direct heeft als ervaren specialist in kantoormeubilair een groot assortiment in akoestiek voor kantoor.

Plaats akoestische scheidingswanden of panelen voor rust en privacy en het absorberen van omgevingsgeluiden. Bestel een akoestische scheidingswand of een bureauscherm afhankelijk van de beoogde ruimte. Een scheidingswand bieden wij in diverse maten, dessins en materialen.

Bekijk alle akoestische scheidingswanden

Bekijk alle bureauschermen

Door de akoestische wanden te combineren met een akoestische plantenbak of schuifdeurkast profiteert u van een optimale akoestiek in de kantoortuin.

Creëer een rustige (thuis)werkplek

Naast akoestische wandpanelen en bureauschermen is het creëren van een rustige werkplek een perfecte oplossing om in alle rust te werken en ongestoord te telefoongesprek voeren. Bij Via-Direct vindt u moderne voorzieningen zoals de akoestische studio en de akoestische telefooncel Nana van EMD.

De akoestische studio van Via-Direct is een tot de grond toelopend scherm gemaakt van geluiddempend PET-vilt materiaal. De studio werkplek is ook uitermate geschikt om eenvoudig om uw thuiswerkplek te plaatsen.

Akoestisch meubilair voor kantoor

Om in de kantoortuin rustig te kunnen bellen is onze akoestische telefooncel Nana hetgeen wat u zoekt. Deze phoneboot is gemaakt van akoestisch materiaal aan de binnen en buitenzijde. Deze stilteruimte is verder voorzien van licht, een ventilatiesysteem, werkplank, 2 stopcontacten en 2 USB aansluitingen. Een andere optie voor telefonische of videovergadering is de Busypod akoestische belcel.

Voordelen van de overstap naar het Nieuwe werken

Lees hieronder de voordelen voor de werkgever en werknemer:

1.Hybride werken biedt meer vrijheid

2.Hogere productiviteit

3.Kostenbesparing voor werkgever op faciliteiten en software

4.Meer werkplezier en betere verstandshouding met werkgever

Vrijblijvende offerte en showroom bezoek

Bent u al enthousiast en overtuigd over het Nieuwe werken? Of wilt u onze akoestische en ergonomische meubelen van dichtbij bekijken? Wij verwelkomen u graag op afspraak in onze showroom in Soest. Voor meer advies over een specifiek product of een vrijblijvende offerte kunt u ons telefonisch of per mail bereiken.