Veelgestelde vragen (FAQ)

Op deze pagina vind u antwoorden op veelvoorkomende vragen met betrekking tot onze producten, bestelprocessen, leveringen en meer. Mocht u desondanks specifieke vragen hebben die niet in onze FAQ worden beantwoord, aarzel dan niet om contact met ons op te nemen. Ons sales en service team staat voor u klaar om u uw vragen te beantwoorden.

Wordt mijn bestelling afgeleverd of kan ik het afhalen?
De producten worden normaal gesproken direct bij u afgeleverd. Levering is standaard op de begane grond bij de eerste deur. Bij enkele producten is het mogelijk in overleg uw bestelling bij éen van onze magazijnen af te halen.

Wat is de levertijd?
Levering uit voorraad duurt normaal gesproken niet langer dan ca. 1-5 werkdagen. Bestelproducten hebben een gemiddelde levertijd van ca. 10-30 werkdagen. Zodra de leverweek / leverdag bekend is nemen wij telefonisch of per email contact met u op. 

Is levering naar België mogelijk?
Absoluut, wij leveren ook in België.

Waar staat de levertijd vermeld?
De levertijd voor ieder product staat in de webshop onder de productnaam, in de specificaties.

Is er ook een gebruiksklare montage en het plaatsen van de meubelen mogelijk?
Ja, neem hiervoor contact met ons op. Onze monteurs kunnen in overleg de meubelen ter plekke voor u monteren en gebruiksklaar plaatsen.

Wat moet ik doen als ik mijn pakketje niet heb ontvangen?
Heeft u een track en trace code ontvangen? Bekijkt u deze voor de laatste status van de zending. Is uw bestelling verzonden zonder track en trace, neemt u dan contact op met onze klantenservice zodat wij voor u kunnen achterhalen waarom uw bestelling niet geleverd is en met u een nieuw bezorg moment kunnen afspreken.

Welke extra services bieden jullie bij de bezorging?
Bij veel leveringen is het mogelijk een tijdvaklevering aan te vragen. Neemt u hiervoor contact op met onze klantenservice.

Hoe wijzig ik mijn bezorgadres?
Een wijziging in het bezorgadres of factuuradres kunt u doorgeven via service@via-direct.nl

Leveren jullie op de Waddeneilanden?
Ja, dat is mogelijk, op aanvraag kunnen wij aan een adres op een waddeneiland leveren, hiervoor geldt wel een toeslag in de transport kosten. Uiteraard kunnen we de zending altijd laten bezorgen op een adres op het vaste land, waarbij u zelf zorgdraagt voor de overtocht. Heeft u hierover een vraag? Stuur ons dan een mail aan info@via-direct.nl

Wat zijn de verzendkosten?
De verzendkosten zijn voor levering op één adres in Nederland of België € 18,00, € 24,50 of € 49,00 afhankelijk van het product en/of het aantal producten (excl. btw). Andere landen op aanvraag.

De verzending naar de Waddeneilanden (NL), of Wallonië en provincie Vlaanderen (BE) kunnen met meerkosten verbonden zijn. Neem voor de zekerheid contact met ons op.

Moet ik een account aanmaken om een bestelling te plaatsen?
Nee dat is niet nodig, u kunt bij ons ook als gast een bestelling plaatsen. In uw account kunt u al uw geplaatste bestellingen bekijken.

Kan ik een ander factuur adres opgeven?
Ja, tijdens het afrekenen kunt u aangeven dat u een ander factuur of afleveradres adres heeft.

Kan ik mijn bestelling wijzigen?
U kunt uw bestelling wijzigen tot het moment van verzending en in het geval van maatwerk producten tot het moment dat uw bestelling in productie wordt genomen.

Wat is de levertijd van mijn bestelling?
De verwachte levertijd van het product vindt u op de product pagina. Nadat uw bestelling is verwerkt ontvangt u van ons de levertijd per email, of nemen wij telefonisch contact met u op voor het afstemmen van een leverdag.

Kunnen jullie een compleet kantoor inrichten?
Ja dat kunnen wij voor u doen. Wij hebben een brede selectie aan producten en jarenlange ervaring met het plannen en inrichten van kantoren, kantines en ook kleedkamers. Lees meer over projectintrichting.

Wat zijn de betalingsmethoden?
U kunt kiezen voor:
- iDeal
- Bancontact/Mister Cash
- Paypal
- Creditcard
- Bankoverschrijving
- Op rekening
- Klarna (betaling achter)
- In overleg is het mogelijk in de showroom te pinnen of contant betalen.

Meer hierover kunt u vinden bij betaalmogelijkheden.

Kan ik op rekening bestellen?
U kunt bij ons op rekening bestellen onder bepaalde voorwaarden.
De voorwaarden zijn: U vertegenwoordigt een groter (multinational) bedrijf, een openbare instelling in Nederland of België of u bent al langer klant bij ons? Dan is een betaling op rekening mogelijk.

Kan ik achteraf betalen?
Achteraf betaling is mogelijk via Klarna tot een bedrag van €2500,- inclusief btw.

Waar kan ik mijn factuur vinden?
Uw factuur ontvangt u automatisch na levering per email op het opgegeven e-mailadres.

Hoe snel word ik terugbetaald na retourneren?
Binnen 5 werkdagen nadat we uw annulering of retour hebben verwerkt zult u het bedrag terug ontvangen.

Mijn betaling is mislukt, wat nu?
Controleer of er geld van uw rekening is afgeschreven of dat er een reservering klaar staat op uw creditcard. Is dit niet het geval kunt u het nogmaals proberen. Controleer ook uw dagelijkse bestedingslimiet. Blijft het probleem zich voordoen probeert u dan één van onze andere betaalmogelijkheden of neem contact met ons op.

Wat zijn de betaalgegevens van Via-Direct?
Via-Direct B.V.
ING Bank
IBAN: NL47INGB 0655 936939

Wat zijn de retourvoorwaarden?
Om als particuliuer gebruik te maken van de wettelijke mogelijkheid tot retourneren van aangekochte producten dient u aan de volgende voorwaarden voldaan te hebben:
- Schriftelijke annulering binnen 14 dagen na levering.
- U dient het product terug sturen in de staat waarin u het ontvangen heeft. Komt het product zichtbaar gebruikt of beschadigd retour, dan zullen eventuele kosten of waardevermindering worden verrekend met een eventuele creditering van uw aankoopbedrag.
- U dient het product met alle geleverde toebehoren en in de originele staat en verpakking te retourneren, anders kan het product niet geretourneerd worden.
- Op aankopen die speciaal voor u gemaakt zijn, op maatwerk en op bestelproducten, is deze wet niet van toepassing (dit betreft bijvoorbeeld alle scheidingswanden en artikelen met een levertijd van meer dan 10 werkdagen).
- Wilt u als zakelijke klant een product retourneren, neem dan aub contact met ons op.

Alles wat u moet weten of deretourvoorwaarden.

Welke retourmogelijkheden heb ik?
Door ons uitgebreide aanbod zijn er verschillende handleidingen voor het retourneren van de producten. Kleinere producten kunnen vaak worden terugestuurd met een retourlabel. Grotere producten zoals bijvoorbeeld een roldeurkast zullen bij u worden afgehaald.

Wat is het retouradres?
Via-Direct werkt met een aantal fabrikanten en magazijnen. Neemt u voor het juiste retouradres altijd contact op met onze klantenservice.

Mijn product is beschadigd aangekomen, wat moet ik doen?
Dit kan per product verschillen, neemt u in dit geval contact op met onze klantenservice.

Is er een showroom?
Ja wij hebben een showroom met een selectie van producten die u kunt komen bekijken.

Waar is de showroom?
Onze showroom zit op de Industrieweg 25F 3762EG in Soest. 
Plan een route in.

Kan ik zo binnen lopen of moet ik een afspraak maken?
U kunt bij ons zo binnen lopen maar wij waarderen het enorm als u een afspraak maakt. Zo kunnen wij ervoor zorgen dat het product dat u wil bekijken in onze showroom staat en iemand u altijd te woord kan staan.

Wat zijn de openingstijden van de showroom?
Onze showroom is van maandag tot en met donderdag geopend van 08:30 tot 17:30 en op vrijdag van 08:30 tot 15:30. Op feestdagen kunnen onze openingstijden afwijken.

Hoe maak ik een showroom afspraak?
Maak een showroom afspraak.

Kan ik mijn bestelling in de showroom ophalen?
Onze showroom beschikt helaas niet over een magazijn, het is dus niet mogelijk uw bestelling hier op te halen. Neemt u contact met ons op als u uw bestelling wenst op te halen bij één van onze magazijnen.

Hoe lang heb ik garantie op mijn product?
Bij ons geldt de algemene fabrieksgarantie zoals die door de Europese fabrikanten gehanteerd wordt. Over het algemeen varieert deze garantie tussen de 24 maanden en 10 jaren afhankelijk van het product. De garantietermijn staat bij alle producten vermeld. Is de garantie van uw product afgelopen neem dan contact met ons op. Wij doen ons best om met u tot een oplossing te komen.

Wanneer is mijn product uitgesloten van garantie?
Aantoonbaar ander gebruik dan in het dagelijks gebruik mag worden aangenomen ten gevolge waarvan beschadigingen zijn ontstaan.
Een product dat zonder enige kennisgeving vooraf retour wordt gestuurd komt niet voor garantie in aanmerking. 
Wij kunnen helaas geen verantwoordelijkheid of kosten dragen die gemaakt worden door het zelf monteren en transporteren/inhuizen van de goederen.

Wat is het garantiebewijs van mijn artikel?
Uw factuur is uw garantiebewijs. Deze ontvangt u nadat u uw bestelling heeft ontvangen per email.

Wanneer gaat de garantietermijn in?
De garantietermijn gaat in vanaf het moment dat u het product heeft ontvangen.

Is het mogelijk een product op maat te laten maken?
Alle producten in ons assortiment bieden wij online aan in diverse kleuren en maten. Het is mogelijk om op aanvraag artikelen in andere formaten of kleuren te leveren. Wenst u hiervan gebruik te maken dan verzoeken wij u contact met ons op te nemen. Onze medewerker zal u informeren wat de mogelijkheden zijn.

Is het mogelijk een product te laten monteren?
Voor veel van onze producten is het mogelijk deze te laten monteren en gebruiksklaar te plaatsen. Neemt u hiervoor contact op via info@via-direct.nl

Voor de duidelijkheid hebben wij voor u alle eisen voor elke certificeering op een rij gezet.

NPR 1813 certificering voor bureaustoelen
Een NPR 1813 bureaustoel voldoet aan de volgende eisen:
- Zithoogte is verstelbaar tussen 41-55 Cm.
- Zitdiepte is verstelbaar tussen 38-48 Cm.
- Diepte van de zitting is minimaal 44 Cm.
- De rugleuning is minimaal 37 Cm. hoog.
- De lengte van de armleggers is minimaal 15 Cm.
- De breedte van de armleggers is minimaal 5 Cm.
- De hoogte van de armleggers is verstelbaar tussen 20-30 Cm.
- De armleggers staan minimaal 20 Cm. van de voorzijde van de stoel af.

NPR 1813 certificering voor bureaus
Een NPR 1813 bureau voldoet aan de volgende eisen:
- Hoogte werkblad bij statafels: tussen de 95-130 Cm.
- Hoogteverstelling werkblad bij zit-sta tafels: minimaal 65-130 Cm.
- Hoogteverstelling werkblad bij verstelbare zit-zit tafels: minimaal 65-85 Cm.
- Hoogte werkblad bij zit-zit bureaus met een vaste hoogte: tussen de 74-76 Cm.
- Dikte werkblad aan de aanzitzijde bedraagt maximaal 5 Cm.
- Dikte werkblad 50 cm vanaf aanzitzijde bedraagt maximaal 8 Cm.

NEN-EN 1335 certificering
Een NEN-EN 1335 bureaustoel voldoet aan de volgende eisen:
- De zithoogte is verstelbaar tussen de 40-51 Cm.
- De zitdiepte is verstelbaar tussen 40-42 Cm.
- De diepte van de zitting is minimaal 38 Cm.
- D hoogte van de rugleuning is minimaal 22 Cm.
- De lengte van de armleggers is minimaal 20 Cm.
- De breedte van de armleggers isminimaal 4 Cm.
- De hoogte van de armleggers is verstelbaar tussen 20-25 cm boven de zitting.
- Beide armleggers zijn minimaal 10 Cm. van de voorzijde van de zitting af geplaatst.
- Als de breedte tussen de armleggers niet verstelbaar is bedraagt de ruimte tussen de armleggers een maatvoering tussen de 46-51 Cm.

  • Wat is het verschil tussen ergonomisch en niet ergonomisch?
    Een standaard bureaustoel is voorzien van basis instelmogelijkheden. Deze zijn niet exact op uw lichaam aan te passen. Bij een ergonomische bureaustoel kunt u de stoel wel geheel op uw lichaam aanpassen omdat deze stoel veel meer gedetailleerde instellingen bevat. Daarnaast voldoen ergonomische kantoorstoelen aan de Nederlandse (NPR) en/of Europese (NEN) normen. Dit zijn richtlijnen waaraan een ergonomische bureaustoel moet voldoen.

    Is een ergonomische bureaustoel altijd beter?
    Het is geen standaard gezegde dat een ergonomische bureaustoel altijd beter voor u is. Als uw lichaam voldoende ondersteunt kan worden met de instellingen van een normale bureaustoel dan heeft u geen ergonomische stoel nodig.

    Wat zijn de verschillen in armleggers?
    - Vaste armleggers: Vaste hoogte, niet verstelbaar
    - 1D armleggers: In hoogte verstelbaar.
    - 2D armleggers: In hoogte en breedte verstelbaar.
    - 3D armleggers: In hoogte, breedte en diepte verstelbaar
    - 4D armleggers: In hoogte, breedte en diepte verstelbaar met draaibaar armkussen.

    Hoe stel ik de juiste zithoogte van mij bureaustoel in?
    Begin met uw voeten plat op de grond. Verhoog de stoel hierna langzaam omhoog tot uw heupen op hetzelfde niveau zijn dan uw knieën (90 graden hoek). Hierdoor kan uw makkelijker de holle kromming in uw rug aanhouden.

Wat is het verschil tussen een instelbaar- en verstelbaar bureau?
Een in hoogte instelbaar bureau kan op verschillende hoogtes manueel vastgezet worden met schroeven of een click-systeem. U bepaalt de voor u juiste werkhoogte en zet het bureau op die hoogte vast. Op de binnenzijde van de bureau poten ziet u vaak maatstrepen in cm staan waardoor u gemakkelijk de juiste hoogte vindt. U stelt dit bureau maar één keer in op, uw persoonlijke, juiste hoogte.

Hoe stel ik de juiste stahoogte in van mijn bureau?
Ga rechtop staan, leg je vingertoppen van beide handen op je sleutelbeen (niet gekruist). Laat nu je ellebogen losjes naast je lichaam hangen. De onderkant van je ellebogen is jouw ideale bureaubladhoogte. In de praktijk zal deze hoogte voor de meeste mensen ongeveer op navelhoogte zitten. Als laatste check moeten je armen in een hoek van 90 graden – dus recht - op het tafelblad kunnen rusten. Lees voor een uitgebreide uitleg onzeblog.

Hoe stel ik de juiste zithoogte in van mijn bureau?
Voor het juist instellen van de zithoogte van uw bureau is het belangrijk eerst uw bureaustoel op de juiste hoogte in te stellen. Hoe u dat doet leest u in onzeblog over bureuastoel instellingen .
Nu u uw bureaustoel op de juiste hoogte heeft- bereikt wanneer u met afhangede schouders uw ellebogen kan laten rusten op het bureaublad.


Wat is het verschil tussen een lockerkast en een garderobelocker?
Het verschil tussen een gewone lockerkast en een garderobelocker zit hem eigenlijk in de vraag: moet er kleding in hangen? Een garderobekast kan net als een locker afgesloten worden, maar een garderobekast biedt de mogelijkheid om een jas of ander kledingstuk in op te hangen.

Welke sloten zijn geschikt voor wisselende gebruikers?
De onderstaande sloten zijn geschikt voor wisselende gebruikers:

- Valgrendesloten/klinksluiting met eigen hangslot
- Mechanische cijfersloten
- Elektrische pincodesloten met de instelling voor wisselnde gebruiker
- Pandmuntsloten
- Kassiersloten

Welke sloten zijn geschikt voor vaste gebruikers?
- Cylindersloten
- Valgrendesloten/klinksluiting met hangslot
- Mechanische cijfersloten
- Elektrische pincodesloten met de instelling voor vaste gebruikers

Wilt u weten welk slot het best bij uw wensen aansluit? Neem dan gerust contact met ons op, onze specialisten helpen u graag verder.

 

Kunnen de lockerkasten ook buiten gebruikt worden?
Voor buitengebruik adviseren wij altijd het gebruik van kunsstof lockerkasten, omdat deze kasten, in tegenstelling tot stalen lockers, niet zullen roesten. Daarnaast zijn kunststof lockers erg robuust en kunnen ze tegen een stootje. Stalen lockers kunnen wel een extra behandeling krijgen, zodat ze geschikt zijn voor een vochtige omgeving, zoals kleedruimtes van sportscholen en zwembaden.