Wij gebruiken cookies om uw ervaring beter te maken. Om te voldoen aan de cookie wetgeving, vragen we uw toestemming om de cookies te plaatsen. Meer informatie.
Veelgestelde vragen (FAQ)
Hieronder staan de meest voorkomende vragen. Staat uw vraag er niet bij, neem dan gerust contact met ons op. Wij staan u graag te woord.
Artikelen
Hoe kan ik vragen over een product stellen?
Stuur een e-mail aan [email protected] of neem telefonisch contact met ons op.
Zijn de getoonde meubelen ook in andere maten/kleuren verkrijgbaar?
Ja, dit is vaak mogelijk. Er staat ongeveer 20% van het gehele aanbod in onze webshop. Informeer naar de mogelijkheden.
Kan ik de producten ook in de showroom bekijken?
Ja, wanneer u een afspraak met ons maakt, dan kunt u onder kantoortijden onze showroom in Soest bezoeken (let op; niet alle producten zijn in onze showroom te bezichtigen).
Wat zijn de garantievoorwaarden?
Wij hanteren voor al onze producten de fabrieksgarantie. Deze begint bij 12 maanden en gaat tot 5 jaar, voor sommige producten is het zelfs 10 jaar.
Bestellen
Hoe kan ik bestellen?
U kunt via onze webshop bestellen. Hierbij heeft u de keuze om wel of geen account aan te maken.
Tevens zijn wij telefonisch, per chat, per fax of e-mail bereikbaar:
Tel NL: 035 6234477
Tel BE: 03 265433
FAX: +31 35 6234485
E-mail: [email protected]
Wat zijn de betalingsmethoden?
U kunt kiezen voor:
- een betaling vooraf (per bankoverschrijving),
- betaling op rekening (onder bepaalde voorwaarden),
- betaling met iDEAL,
- PayPal,
- creditcard,
- Bancontact/MisterCash.
Betalingen met iDEAL, PayPal en Bancontact / Mister Cash worden veilig afgerekend via onze betaalprovider Mollie.
Waar kan ik de status van mijn order zien?
U kunt op onze webshop met uw wachtwoord inloggen op uw account (indien aangemaakt) en de status van uw order bekijken.
Wachtwoord vergeten?
Vraag een nieuw wachtwoord op https://www.via-direct.nl/customer/account/forgotpassword. Binnen enkele seconden krijgt u een nieuw wachtwoord toegestuurd, dat u ook zelf kunt wijzigen zodra u bent ingelogd.
Wanneer krijg ik de factuur gestuurd?
De factuur wordt als PDF per e-mail aan u toegestuurd. Afhankelijk van de betalingsmethode word de factuur direct na ontvangst van uw betaling (iDEAL, PayPal, Visa/Mastercard, Bancontact Mister Cash) of na levering van de goederen opgestuurd (bankoverschrijving, betalen op rekening).
Waarom moet ik mijn BTW-nummer vermelden?
Bij levering vanuit een EU land naar een ander EU land hoeft u geen BTW te betalen (intracommunautaire levering). Om dit correct op uw factuur te verwerken, hebben wij uw BTW nummer nodig.
Hoe kan ik een offerte aanvragen?
U kunt via onze webshop de gewenste artikelen kiezen en verder gaan met 'offerte aanvragen'. De offerte aanvraag word normaal gesproken binnen 1 werkdag door ons beantwoord. Een offerte aanvraag mag u ook per mail, fax of telefonisch aan ons doorgeven.
Wat zijn de openingstijden?
Ons team staat u graag te woord van maandag t/m donderdag van 8.30 tot 17.30 en op vrijdag van 8:30 tot 15:30 uur. Bestellen kan online 24 uur/dag 7 dagen/week.
Levering
Wordt mijn bestelling afgeleverd of kan ik het afhalen?
De producten worden direct vanaf de fabriek (of via geselecteerde groothandelaar) bij u afgeleverd met een grote (>18m) vrachtwagen. Levering standaard op de begane grond achter de eerste deur. Zelf afhalen is niet mogelijk.
Wat is de levertijd?
Levering uit voorraad duurt normaal gesproken niet langer dan ca. 1-5 werkdagen. Bestelproducten hebben een gemiddelde levertijd van ca. 10-30 werkdagen. Zodra de leverweek / leverdag bekend is nemen wij telefonisch of per email contact met u op.
Waar staat de levertijd vermeld?
De levertijd voor ieder product staat in de webshop onder de productnaam, in de specificaties.
Is er ook een gebruiksklare montage en het plaatsen van de meubelen mogelijk?
Ja, neem hiervoor contact met ons op. Onze monteurs kunnen de meubelen ter plekke voor u monteren.
Wat zijn de verzendkosten?
De verzendkosten zijn voor levering op één adres in Nederland € 49,00 excl. BTW en voor België € 55,00 excl. BTW. 50% korting op leverkosten bij bestelling van maar 1 product uit ons selectie-programma. Deze korting wordt automatisch verrekend in uw winkelwagen voor deze producten: alle bureaustoelen Euroseats, alle stoelen Se7en , alle bureaukrukken, alle werkplaatstoelen en zadelkrukken en alle monitorarmen en accessoires.
Kan er in het buitenland bezorgd worden?
Ja, we verzenden dagelijks in de gehele Benelux en andere landen binnen de EU.
Kan ik een afwijkend factuur- of afleveradres aangeven?
U kunt bij ons in de webshop meerdere aflever- en factuuradressen gebruiken.
Algemeen
Wat zijn de algemene voorwaarden?
Onze algemene voorwaarden kunt u online op onze webshop terugvinden (bekijk algemene voorwaarden). Een exemplaar van de algemene voorwaarden kunt u in onze vestiging inzien en is tevens op verzoek verkrijgbaar.
Mijn vraag staat hier niet tussen, wat nu?
U kunt altijd een vraag tot ons richten via onze contactpagina. Tevens zijn wij, gedurende de openingstijden, per chat of telefonisch bereikbaar:
Tel NL: 035 623 4477
Tel BE: 03 226 5433