Retourneren en garantie

Bij garantie of retournering: Neemt u alstublieft altijd eerst contact met ons op via service @ via-direct.nl. U ontvangt dan de juiste instructies voor het retour sturen van uw bestelling.

Kan ik een artikel retour sturen?
U heeft als privé consument het recht op een 'afkoelingsperiode' van 14 dagen na aflevering van het product. Binnen deze periode mag een product worden teruggestuurd zonder opgaaf van redenen, waarbij u zelf de vrachtkosten voor het leveren en terugsturen voor uw rekening dient te nemen. U bent zelf verantwoordelijk voor de retourzending. Het advies is dan ook om dit in overleg met ons te doen. Zodra wij de producten weer in ons bezit hebben worden ze gecrediteerd. Afhankelijk van de goederen kunnen naast de lever- en retourkosten nog variabel kosten erbij komen. Deze kunt u vooraf bij ons aanvragen. Voor zakelijke klanten is deze regel Ruilen en retourneren niet van toepassing. Neem aub contact met ons op voor een snelle en makkelijke afhandeling van uw wensen.

Om gebruik te maken van de mogelijkheid tot retourneren van aangekochte producten dient u aan de volgende voorwaarden voldaan te hebben:

- Schriftelijke annulering binnen 14 dagen.
- U dient het product compleet, goed en degelijk in originele verpakking terug te sturen.
- Het adres voor het terugsturen ontvangt u schriftelijk van ons. Ivm meerdere magazijnen en om meerkosten te voorkomen geven wij u het juiste retouradres door.
- U dient het product terug te sturen in de staat waarin u het ontvangen heeft. Komt het product zichtbaar gebruikt of beschadigd retour, dan zullen eventuele kosten of waardevermindering worden verrekend met een eventuele creditering van uw aankoopbedrag.
- Indien u van uw herroepingsrecht gebruik maakt, dient u het product met alle geleverde toebehoren en in de originele staat en verpakking te retourneren.
- Wanneer het product niet meer compleet of heel is, kan het product niet geretourneerd worden.
- Op aankopen die speciaal voor u gemaakt zijn, op maatwerk en op bestelproducten, is deze wet niet van toepassing (dit betreft alle scheidingswanden, producten van meubelfabriek De Valk en artikelen met een levertijd van meer dan 10 werkdagen).
- U kunt uw aangekochte artikel binnen 14 dagen retour sturen (of wij komen ze na afspraak afhalen). Wij zijn bereikbaar van maandag t/m donderdag van 08:30 - 17:30 uur en vrijdag van 8:30 - 15:30 uur.

Hoe lang heb ik garantie op mijn product?
Bij ons geldt de algemene fabrieksgarantie zoals die door de Europese fabrikanten gehanteerd wordt. Over het algemeen varieert deze garantie tussen de 24 maanden en 10 jaren afhankelijk van het product. De garantietermijn staat bij alle producten vermeld. Is de garantie van uw product afgelopen neem dan contact met ons op. Wij doen ons best om met u tot een oplossing te komen.

Wanneer is mijn product uitgesloten van garantie?
Aantoonbaar ander gebruik dan in het dagelijks gebruik mag worden aangenomen ten gevolge waarvan beschadigingen zijn ontstaan.
Een product dat zonder enige kennisgeving vooraf retour wordt gestuurd komt niet voor garantie in aanmerking. 
Wij kunnen helaas geen verantwoordelijkheid of kosten dragen die gemaakt worden door het zelf monteren en transporteren/inhuizen van de goederen.

Wat is het garantiebewijs van mijn artikel?
Uw factuur is uw garantiebewijs. Deze ontvangt u nadat u uw bestelling heeft ontvangen per email.

Wanneer gaat de garantietermijn in?
De garantietermijn gaat in vanaf het moment dat u het product heeft ontvangen.

Heeft u een klacht over Via-Direct of bent u het ergens niet mee eens? Neem dan contact met ons op. Wij zoeken graag samen met u naar de beste oplossing. Wij streven altijd naar de beste service en vinden het belangrijk om naar u te luisteren. Indien u naar aanleiding van een geleverd product, de levering, het bestelproces of anderszins een klacht heeft, kunt u dit aan ons kenbaar maken door een service aanvraag in te dienen. Vermeld duidelijk de klacht en de eventuele oorzaak. Stuur altijd het order-/ factuurnummer en foto's mee van de eventuele schade of andere gebreken.


Service aanvraag indienen


U ontvangt binnen 48 uur na ontvangst van de klacht een inhoudelijke reactie van ons. Indien u als zakelijke klant niet tevreden bent over de afhandeling van uw klacht, dan kunt u deze ter bemiddeling voorleggen aan Thuiswinkel (via www.thuiswinkel.org).

Ondanks dat wij alle voorzorgmaatregelen hanteren om schades te voorkomen, komt het in de praktijk helaas toch voor dat onze producten beschadigd raken tijdens transport. Bij ontvangst van de producten dient u direct de verpakking te controleren op eventuele beschadigingen. Mocht dit het geval zijn dan verzoeken wij u deze schade direct te melden bij de transporteur die hiervan een melding zal maken op de pakbon/crm.

Na ontvangst van uw goederen verzoeken wij u deze direct uit te pakken en te controleren op schade of missende onderdelen. Schade dient bij ons binnen uiterlijk 3 dagen na ontvangst vermeldt te worden. Mocht u schade ontdekken aan het product geef dit dan per e-mail / WhatsApp aan onze klantenservice (service @ via-direct.nl) door. Wij nemen zo spoedig mogelijk contact met u op en zullen u informeren u over de verdere afhandeling.

In deze email / Whatsapp ontvangen wij graag:- Foto's van de schade
- Een korte, duidelijke omschrijving van de schade
- Eventueel het verpakkingsnummer (of foto van de sticker) waar het onderdeel dat beschadigd is uitkomt
- Vermelding van uw ordernummer

U kunt bij ons altijd een service aanvraag indienen als u niet tevreden bent. Vermeld duidelijk de klacht en de eventuele oorzaak. Stuur altijd het order-/ factuurnummer en foto's mee van de eventuele schade of andere gebreken. U ontvangt binnen 48 uur een inhoudelijke reactie van ons.

Service aanvraag indienen