Inspiratie

Over de inrichting van een kantoorruimte dient goed nagedacht te worden. U en uw personeel brengen veel tijd door op kantoor. Dit willen we het lieftst in een zo prettig mogelijke omgeving met de juiste middelen. Via-Direct biedt een ruim assortiment aan producten die in meerdere ruimtes geintergreerd kunnen worden.

 

Kantoor met grijze meubels oa bureaustoelen, ladekasten en bureauschermen

Zorg dat mensen zich prettig voelen in uw bedrijf
 

U wilt één of meerdere kantoorruimtes inrichten, vernieuwen of uitbreiden. Hierbij assisteren en inspireren wij u graag. U vindt hier overzichtelijk en snel alle kantoormeubelen en accessoires per ruimte ingedeeld.

 

Kantoormeubilair per ruimte inrichten

Wij adviseren altijd even stil te staan bij de vraag: Waarvoor is de ruimte bedoeld en welke uitstraling wilt u de ruimte meegeven? Dit zijn belangrijke factoren omdat u hiermee bepaald welke indeling stijl u in de ruimte plaatst. Zo wilt u dat de ontvangstruimte uitnodigt maar bij het directiekantoor wilt u misschien wel een passende afstand geven. Hieronder vindt u enkele voorbeelden die u mee kunt nemen als u een ruimte in wilt richten.

Ontvangstruimte

De ontvangstruimte is uw visitekaartje van het bedrijf. Een klantvriendelijke inrichting realiseert u door duidelijkheid te creëren in de ruimte. Is de ontvangstbalie duidelijk in zicht? En waar kunnen uw gasten wachten? Uw klant ervaart de eerste kennismaking positief als de ruimte overzichtelijk is.

Kantoortuin

Een kantoortuin is een grote open ruimte waarin meerdere werkplekken staan. Het geheel bevorderd de onderlinge communicatie en productiviteit. Toch is er ook behoefte aan afzondering voor bijvoorbeeld telefoongesprekken of privégesprekken.

Kantine

In de kantine komen mensen bij elkaar om te eten maar ook worden hier de sociale contacten onderhouden. Het is daarom belangrijk dat u naast de functionaliteit van het meubilair ook nadenkt over het comfort. Door vooraf na te denken over hoe het personeel de kantine zou moeten ervaren. Kunt u de juiste keuzes maken bij de aanschaf van de kantinetafels, kantinestoelen of banken.

Heeft u een andere ruimte die u wilt inrichten of heeft u meedenkend advies nodig? Neem dan vrijblijvend contact met ons op of bezoek onze showroom; wij adviseren u graag.

Extra tips voor uw kantoorinrichting

Bepaal vooraf de indeling van het kantoor.

Voordat u de ruimte vol zet met nieuwe bureaus en archiefkasten is het van belang goed na te denken wat u allemaal nodig heeft en wilt plaatsen. Maak bijvoorbeeld een moodboard, een wensenpakket en kijk naar de werkzaamheden die uitgevoerd moeten worden. Vraag ook medewerkers om hun mening. Ga goed na hoe u de ruimte optimaal kunt gebruiken, let hierbij onder andere ook op de functie van iemand, looproutes, lichtval, luchtcirculatie, afstanden naar collega’s en andere ruimtes in het kantoor.

Open ruimtes met akoestische oplossingen;

Wanneer u kiest voor een grote open ruimte kan dit sfeer verhogend werken. Collega’s zien elkaar en kunnen eenvoudig met elkaar communiceren. Sommige werknemers kunnen in een grote ruimte hinder ondervinden van geluiden (galm, geroezemoes). Denk daarom om voldoende akoestische scheidingswanden of plaats bureauschermen en panelen om de ruimte verder te optimaliseren.

Kleine werkruimtes

Afhankelijk van iemand zijn/haar functie, of omgang in een grote ruimte, kunnen kleine ruimtes helpen dat uw medewerkers zich hier prettig voelen. Naast een apart kantoor, kan het hier bijvoorbeeld ook om een loungehoek, vergaderruimte, of stiltekamer gaan.

Comfort, materiaal en design

Passen de nieuwe bureaus, kasten en stoelen qua uitstraling wel binnen de ruimte en bij het bedrijf? Een geslaagde kantoorinrichting moet niet alleen mooi en functioneel zijn, maar ook uitstralen waar het bedrijf voor staat. En nog belangrijker, kies het juiste materiaal en zorg voor voldoende comfortabele werkplekken. Bijvoorbeeld door te kiezen voor een goede kantoorstoel en een stijlvol zit-sta bureau.

Opruimen en hergebruiken

Soms kan het al helpen uw spullen periodiek op te ruimen en te kijken wat eventueel op een andere plek zou kunnen werken. Uw spullen opruimen zorgt ook voor een tevreden gevoel. En mocht u er geen afstand van kunnen nemen, dan kan een archiefkast of locker helpen. Het hergebruik van een meubelstuk kan soms ook handig zijn. Wie weet komt bij een herindeling een bureau ineens beter tot zijn recht en kan de investering ingezet worden voor ergonomische bureaustoelen.

Uw kantoorinrichting uitbesteden?

Naast standaard kantoor oplossingen bieden wij ook de mogelijkheid de projectinrichting voor u te regelen. Er komt vaak meer bij kijken dan alleen meubelen plaatsen. Wij kunnen voor u een design maken en het volledig plaatsen. U kunt daarna gewoon weer aan de slag. Meer weten over de mogelijkheden? Neem dan vrijblijvend contact met ons op.

Mede door de juiste uitvoering kan het een omgeving worden waar mensen insiratie uit kunnen halen, met plezier naar kantoor komen en ook nog eens productief blijven en een goede werksfeer ervaren.

Een ergonomische werkplek

Bij kantoorinrichting denken wij uiteraard aan bureaus, bureaustoelen, archiefkasten en lockers. De werkplek dient ‘ergonomisch’ te zijn. Dit houdt in dat een werkplek dient te voldoen aan eisen om rekening te houden met de gezondheid van uzelf of uw medewerker.

Zijn de kantoormeubelen wel goed op elkaar afgestemd? Past de bureaustoel bij het bureau en is die wel goed af te stellen voor iemands rug. En heeft u wel de juiste houding met uw armen? Heeft het bureau wel de juiste hoogte en is het beeldscherm wel goed afgesteld en staat het op de juiste afstand?

Met onze ergonomische bureaustoelen, zit-sta bureaus en andere kantoormeubelen bieden wij een ruim assortiment om de ideale werkplek in te richten.

De akoestiek op kantoor

Geluid is een belangrijke factor die de sfeer en concentratie op de werkvloer kan beïnvloeden. Of het nu gaat om een te luide collega, de telefoons die iedereen hoort of de galm in het gebouw. Dit kunt u het beste direct aanpakken door de juiste materialen in een ruimte te gebruiken. Denk hierbij aan speciale scheidingswanden, bureauschermen en wand- en plafond panelen, of extra kasten tussen verschillende werkplekken op kantoor.

Een persoonlijke of flexibele werkplek

Veel bedrijven kiezen steeds meer voor werkplekken die flexibel in te zetten zijn. Dit houdt in dat medewerkers geen vaste plek meer hebben en vaak op een andere locatie in het bedrijf zitten. Om hier op in te spelen dienen er per persoon rekening gehouden te worden met de juiste instellingen van bijvoorbeeld de stoelen en bureaus, maar ook de opbergmogelijkheden van bijvoorbeeld schrijfwaren of laptops.

Uiteraard biedt Via-Direct ook voldoende mogelijkheden om een werkplek in te richten die voor één medewerker is.

Extra tips voor uw kantoorinrichting

Bepaal vooraf de indeling van het kantoor
Voordat u de ruimte vol zet met nieuwe bureaus en archiefkasten is het van belang goed na te denken wat u allemaal nodig heeft en wilt plaatsen. Maak bijvoorbeeld een moodboard, een wensenpakket en kijk naar de werkzaamheden die uitgevoerd moeten worden. Vraag ook medewerkers om hun mening. 

Ga goed na hoe u de ruimte optimaal kunt gebruiken, let hierbij onder andere ook op de functie van iemand, looproutes, lichtval, luchtcirculatie, afstanden naar collega’s en andere ruimtes in het kantoor.

Open ruimtes met akoestische oplossingen
Wanneer u kiest voor een grote open ruimte kan dit sfeer verhogend werken. Collega’s zien elkaar en kunnen eenvoudig met elkaar communiceren. Sommige werknemers kunnen in een grote ruimte hinder ondervinden van geluiden (galm, geroezemoes). Denk daarom om voldoende akoestische scheidingswanden of plaats bureauschermen en panelen om de ruimte verder te optimaliseren.

Kleine werkruimtes
Afhankelijk van iemand zijn/haar functie, of omgang in een grote ruimte, kunnen kleine ruimtes helpen dat uw medewerkers zich hier prettig voelen. Naast een apart kantoor, kan het hier bijvoorbeeld ook om een loungehoek, vergaderruimte, of stiltekamer gaan.

Comfort, materiaal en design
Passen de nieuwe bureaus, kasten en stoelen qua uitstraling wel binnen de ruimte en bij het bedrijf? Een geslaagde kantoorinrichting moet niet alleen mooi en functioneel zijn, maar ook uitstralen waar het bedrijf voor staat. En nog belangrijker, kies het juiste materiaal en zorg voor voldoende comfortabele werkplekken. Bijvoorbeeld door te kiezen voor een goede kantoorstoel en een stijlvol zit-sta bureau.

Opruimen en hergebruiken
Soms kan het al helpen uw spullen periodiek op te ruimen en te kijken wat eventueel op een andere plek zou kunnen werken. Uw spullen opruimen zorgt ook voor een tevreden gevoel. En mocht u er geen afstand van kunnen nemen, dan kan een archiefkast of locker helpen. Het hergebruik van een meubelstuk kan soms ook handig zijn. Wie weet komt bij een herindeling een bureau ineens beter tot zijn recht en kan de investering ingezet worden voor ergonomische bureaustoelen.

Uw kantoorinrichting uitbesteden?

Naast standaard kantoor oplossingen bieden wij ook de mogelijkheid de projectinrichting voor u te regelen. Er komt vaak meer bij kijken dan alleen meubelen plaatsen. Wij kunnen voor u een design maken en het volledig plaatsen. U kunt daarna gewoon weer aan de slag. Meer weten over de mogelijkheden? Neem dan vrijblijvend contact met ons op.

Kantoormeubilair per ruimte inrichten

Wij adviseren altijd even stil te staan bij de vraag: Waarvoor is de ruimte bedoeld en welke uitstraling wilt u de ruimte meegeven? Dit zijn belangrijke factoren omdat u hiermee bepaald welke indeling stijl u in de ruimte plaatst. Zo wilt u dat de ontvangstruimte uitnodigt maar bij het directiekantoor wilt u misschien wel een passende afstand geven. Hieronder vindt u enkele voorbeelden die u mee kunt nemen als u een ruimte in wilt richten. 

Ontvangstruimte

De ontvangstruimte is uw visitekaartje van het bedrijf. Een klantvriendelijke inrichting realiseert u door duidelijkheid te creëren in de ruimte. Is de ontvangstbalie duidelijk in zicht? En waar kunnen uw gasten wachten? Uw klant ervaart de eerste kennismaking positief als de ruimte overzichtelijk is.

Kantoortuin

Een kantoortuin is een grote open ruimte waarin meerdere werkplekken staan. Het geheel bevorderd de onderlinge communicatie en productiviteit. Toch is er ook behoefte aan afzondering voor bijvoorbeeld telefoongesprekken of privégesprekken.

Kantine

In de kantine komen mensen bij elkaar om te eten maar ook worden hier de sociale contacten onderhouden. Het is daarom belangrijk dat u naast de functionaliteit van het meubilair ook nadenkt over het comfort. Door vooraf na te denken over hoe het personeel de kantine zou moeten ervaren. Kunt u de juiste keuzes maken bij de aanschaf van de kantinetafels, kantinestoelen of banken.

Heeft u een andere ruimte die u wilt inrichten of heeft u meedenkend advies nodig? Neem dan vrijblijvend contact met ons op of bezoek onze showroom; wij adviseren u graag.

© 2004-2024 Via-Direct B.V. Privacyverklaring Cookies Algemene voorwaardenSitemapKitchenettesDirect: grootste keukenwebshop