Nu we het Nieuwe Werken hebben en na de cororna tijd veel medewerkers deels thuis en deels op kantoor werken, zijn flexwerkplekken op de werkvloer gevraagd. Het toevoegen van kantoorlockers binnen uw kantoorruimte is nu essentieel.
Kantoorlockers zijn ideaal voor het opbergen van persoonlijke bezittingen van uw medewerkers. Daarnaast fungeren de compacte kluisjes als praktische afscheiding tussen de bureaus in een drukke kantoortuin.
Het verschil tussen een gewone lockerkast en een garderobelocker is niet heel verrassend. Zoals de naam al doet vermoeden biedt een garderobelocker de mogelijkheid om een jas of ander kledingstuk op te hangen. Om die reden zijn de afdelingen van garderobekasten altijd een stuk groter in de lengte, omdat er vanuit wordt gegaan dat de kleding hangend wordt opgeborgen. Een garderobelocker kan net als een locker afgesloten worden. Voor een complete kleedruimte kiest u voor een stabiele kleedkamerbank.
De kledinglockers zijn uitermate geschikt binnen een groot kantoor, magazijn of kleedruimte van een sportschool of gymzaal. Een metalen garderobekast is ideaal voor het opbergen van schoenen, jassen en werkkleding van personeel. Door de strakke uitstraling en diverse formaten en kleuren van een stalen kledingkast is er voor iedere ruimte een passende garderobelocker te vinden.
Een gewone kantoor lockerkast met kleine vakken wordt ook ‘vakkenkast’ genoemd en is meer bedoeld voor het opbergen van (kleine) persoonlijke eigendommen. Deze kantoorlockers bieden we ook in bredere varianten. De wat grotere lockers in ons assortiment zijn uitgerust met grote vakken voor het opbergen van bijvoorbeeld motorhelmen, tassen of een jas.
Door het toepassen van flexwerkplekken op de werkvloer is het gebruik van kantoorlockers een goede oplossing. Een kantoor locker is ideaal voor het opbergen van persoonlijke bezittingen zoals een laptop, oplader, tas of pen en papier. Flexwerkers kunnen in de stalen lockers makkelijk en veilig hun persoonlijke kantoorbenodigdheden aan het einde van de werkdag achterlaten op kantoor. Voor kantoren met flexwerkplekken zijn onze elektronische lockers de modernste oplossing. Wanneer de medewerker zijn of haar spullen wel mee naar huis neemt, kan een ander medewerker / flexwerkers van de locker gebruik maken. Door het flexibel inzetten van kantoorlockers kunnen bedrijven veel geld besparen.
1.Opgeruimd kantoor
Met lockers creëert u een opgeruimd kantoor. Losse dossiermappen, notities en kleding slingeren niet meer op bureaus of bureaustoelen. Medewerkers kunnen hun persoonlijke kantoorspullen makkelijk terugvinden. Ideaal wanneer uw personeel zowel thuis als op kantoor werkt.
2.Stijlvolle inrichting van lockers
De strak vormgegeven lockers met metalen deuren zorgen voor een stijlvol kantoor of kleedruimte. De stalen lockerkasten passen in vrijwel elk interieur. Gaat uw voorkeur uiteindelijk toch naar een meer luxe uitstraling? In dat geval zijn onze houten lockers een perfecte aanwinst. De houten lockerkasten zijn uitgevoerd met houten decordeuren voor een warme en sfeervolle look passend bij uw interieur.
3.Meer veiligheid op kantoor
Flexwerkers kunnen hun persoonlijke bezittingen veilig opbergen in de kantoorlockers. Doordat de stalen lockers zijn uitgerust met een cilinderslot of elektronisch slot zijn de lockers niet toegankelijk voor onbevoegden binnen het kantoor.
Bent u benieuwd welke lockers binnen uw kantoorinterieur passen? Ontdek uw stalen lockerkast voor de scherpste prijs in een van de onderstaande categorieën:
Bekijk alle metalen lockerkasten
Bekijk alle houten lockerkasten
Kantoorlockers zijn multifunctioneel omdat u ze zowel als scheidingswand en opbergruimte kunt inzetten. De metalen lockerkasten zijn in verschillende maten leverbaar en hebben een stevige ombouw waardoor deze uitstekend als afscheiding tussen de kantoorbureaus fungeren. Ideaal voor het creëren van afgeschermde werkplekken binnen uw 1,5 meter kantoor. De metalen lockers kunt u bij Via-Direct in verschillende breedtematen online bestellen. In ons assortiment vindt u lockerkasten van hoogwaardig staal in diverse kleuruitvoeringen.
De vele kleuren en afmetingen maken het mogelijk om de locker geheel te laten aansluiten op uw huidige kantoorinrichting. Het inzetten van lockers binnen een 1,5 meter kantoor is heel efficiënt, maar is eveneens handig in een school, kantine, garderoberuimte of werkplaats.
Bent u op zoek naar een compact opbergsysteem voor uw klanten, gasten of medewerkers? Onze stapelbare kubus lockers of mini lockers zijn in dat geval de beste keus. De Beta kubus lockers zijn in 3 verschillende maten leverbaar en zijn modulair. U kunt de kubus lockers aan elkaar monteren en altijd later naar wens uitbreiden. De Beta Cube lockers bestelt u per stuk en worden al binnen een week geleverd.
Uiteindelijk is het slot een van de belangrijkste elementen van een kantoorlocker. Wanneer u een kantoorlocker heeft uitgekozen kunt u desgewenst nog een ander slot bestellen. Alle stalen lockers zijn standaard voorzien van een cilinderslot met 2 sleutels of draaiknop/klinksluiting. Wenst u liever een lockerkast met cijferslot of een kluisje met cardsysteem? Informeer telefonisch naar de mogelijkheden bij onze lockerexperts of neem een kijkje in de categorie Moedersleutels & sloten voor het kopen van sloten. Wanneer u een ander slot kiest is het belangrijk om na te gaan wie de locker gaat gebruiken en welke bediening het beste past bij de gebruikersgroep.
Houd bij het kopen van uw locker rekening met de volgende 5 punten:
1.Wie gebruiken het slot?
Studenten, sportleden, festivalgangers of museumbezoekers, iedere doelgroep heeft zijn eigen manier om met een afsluitbare locker om te gaan. Een locker met pincodeslot is handig als u bang bent dat de gebruiker zijn sleutel of pasje kwijtraakt.
2.Welke bediening past bij de gebruiker?
Het is belangrijk dat u een slot kiest met een makkelijke bediening voor de beoogde doelgroep. In sommige bedrijven is het handig om voor een centraal systeem te kiezen waar klanten zelf hun code kiezen en een locker krijgen toegewezen. Lockers binnen een museum zijn waarschijnlijk meer gebaat bij het gebruik van een sleutel.
3.Zijn er wisselende gebruikers?
Wanneer de gebruikers van lockers een kleine groep betreft kiest u voor een elektronisch pincodeslot met vaste code. In het geval van een grote gebruikersgroep biedt een standaard cilinderslot, kassier- of pandslot meer uitkomst.
4.Moeten klanten betalen voor het gebruik van een locker?
Wanneer u klanten bij de locker laat betalen is een kassierslot zeer geschikt. Bij een kassierslot kunnen uw bezoekers munten inwerpen voor het in gebruik nemen van een garderobelocker.
5.Is doorstroom een belangrijk punt om rekening mee te houden?
Op evenementen of festivals is het belangrijk dat u rekening houdt met de doorstroom. Om opstoppingen bij garderobelockers te voorkomen is het raadzaam om de lockers te voorzien van een nummeraanduiding en paden met wegbewijzering te creëren kunnen bezoekers van een festival, beurs of concert makkelijk hun kluisje vinden. Om de snelheid bij de lockerruimte te waarborgen is het efficiënt om te werken met een vaste code voor een locker garderobekast die u aan uw bezoekers geeft.
Bent u al overtuigd van de voordelen van een metalen garderobekast of stalen lockerkast in uw kantoorruimte? Wenst u deskundig advies bij het kiezen van de juiste garderobekast? Neem gerust contact op met onze medewerkers. Wij geven u graag vrijblijvend advies op maat. Heeft u houten lockers of kunststof lockers of andere degelijke lockerkasten nodig voor een complete projectinrichting? Als ervaren specialist in kantoorinrichting denken wij graag met u mee! Vul ons contactformulier in of bel 035 - 623 4477 en voor België 03 226 5433.