3 tips bij de aanschaf van een vergaderstoel

Staand vergaderen is een rage op dit moment: het kan efficienter zijn, is gezonder en is vooral korter. Echter, deze standups zijn niet in elke situatie handig of er zijn medewerkers die niet lang kunnen staan. In dat geval zijn 'ouderwetse' vergaderstoelen een must. Maar welke dan? In dit blog een paar punten die u in uw beslissing kan laten meewegen.

3 dingen die u meeneemt bij het kopen van een vergaderstoel 

Uiterlijk | In tegenstelling tot een bureaustoel hoeft een vergaderstoel niet 100% ergonomisch verantwoord te zijn: u gaat er immers niet uren op zitten (tenminste, als u goed vergadert anders is het aan te raden daar juist wel op te letten). Wanneer u ervoor gekozen heeft om elke vergaderruimte een ander thema te geven dan kunt u leuk bijpassende stoelen aanschaffen, anders kunt u ervoor kiezen om de inrichting van de rest van het kantoor door te trekken of het juist speels een beetje af te laten wijken. Wat wij als tip mee willen geven (al bepalen wij de inrichting van het kantoor uiteraard niet) is dat u functionele stoelen kiest die uiteraard goed passen bij de bedrijfscultuur.

Opruimen | Zijn het stoelen die vaak van ruimte naar ruimte gaan of voor evenementen worden gebruikt? Dan is het handig om te kijken naar de aanschaf van karren of ervoor te zorgen dat de vergaderstoelen die u koopt niet al te zwaar zijn zodat u ze gemakkelijk kan verplaatsen. Er zijn tegenwoordig hele mooie (niet goedkoop uitziende of oncomfortabele) klapstoelen verkrijgbaar.

Comfort | Ondanks dat de stoel niet ergonomisch verantwoord hoeft te zijn en u er niet uren op zal zitten, is comfort toch wel belangrijk. Wanneer de door u gewenste stoel wat hard is maar wel perfect bij het interieur past, kunt u bijvoorbeeld kijken naar bijpassende kussentjes of andere accessoires om het comfort te verhogen.